tisdag 1 mars 2011

Lyssna bättre..

på kroppen, kanske dax att göra det nu...
Jag har haft en underbar helg med utbildning och har träffat massor av trevliga kattmänniskor. Dock känns det som min kropp tycker det blev för mycket, nu är jag slut och mår kasst så idag har jag avbokat det trevliga besöket jag skulle gjort på Erikslund där jag skulle blivit lite ompysslad, jag orkar inte ens sitta i bilen utan kommer bara ta det lugnt hemma och vila mig...
Jag hatar verkligen när kroppen inte vill lika mycket som huvudet... Jag hatar verkligen denna cancern som gjort detta mot mig och min kropp....


.

3 kommentarer:

  1. Amen! Instämmer helt!
    Styrkekramar från
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Känner igen situationen,det känns verkligen frustrerande.Har precis avslutat ett års behandling med herceptin och började i höstas även med hormonbehandling. Snacka om att det blev mycket på en gång för kroppen och KNOPPEN!
    Trodde ett jag var OK att möta världen igen men ack vad jag bedrog mig.Vis av skadan med hjärtrus,andningssvårigheter och yrsel så har jag nu bestämt mig för att TA DET LUGNT!
    Jag kan tänka tanken att i morgon ska jag....men när morgondagen kommer så låter jag kroppen bestämma utan att knoppen får dåligt samvete. Må så gott!
    Marie-Louise, bc-syster från Småland.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad ska jag säga.
    Lider så med dig och till viss del vet jag vad det handlar om. Mitt knä gjorde ju att jag hade svårt att göra nåt alls ett tag.
    Idag måste jag erkänna för mig själv att jag måste be om hjälp med saker, att jag inte kan vissa saker och aldrig kommer att kunna.
    Det är hårt och svårt men mental träning så lär man sig. tror jag. *ler*
    Äsch, vet inte om jag peppade dig nu fast det var själva tanken. :-(
    MEN, ta det lugnt, lyssna på din kropp.
    MegaKram
    njut av kissen

    SvaraRadera