måndag 14 mars 2011

Mammografi idag

Så var det det dax för första mammografin sen behandlingen, jag var jättenervös. Dom röntgade bröstet jag har kvar men gjorde inget på "ikketutten" tydligen gör dom det i Stockholm, det fick jag berättat för mig i lördags men inget i Kristianstad, man kan ju undra? Läkaren på Lydiagården sa att det är störst risk för återfall i op-ärret men man får inte ultraljud ens.. Nu måste jag vänta i två veckor på svaret som jag får när jag träffar läkaren, det är mycket som kommer tillbaka, många jobbiga tankar, man flyger liksom ett år tillbaka i tiden.

Det är så grymt ångestladdat att gå på sjukhuset, får nästan svårt att andas när jag närmar mig hisshallen, skönt att det gick snabbt så vi kunde köra hem igen, yngsta dottern var med mig i dag..

Är fortfarande väldigt låg och försöker ta det lugnt och hämta krafter...

Dessa växer i trädgården, det är ju hopp om att det finns liv...



.

10 kommentarer:

  1. Usch ja. Jag vet precis vad du menar. Jag försöker tänka efter hur de gjorde på mig, nu i december när jag var där för ettårskontroll på mammografin. Jag minns att jag var helt lugn när jag gick ut, så nog tror jag att jag fick ultraljud på bägge sidor. Det måste du ju kunna kräva att de ger dig?
    Åh, vår i Skåne!! Så underbart. Det är det jag saknar allra mest med att vara ifrån Skåne, den tidiga våren. Njut!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åh...jag vet,,,gjorde detsamma för ett par veckor sedan. På bägge sidor....Skönt att det var ok. Det är det säkert för dej mä! Såfina snödroppar!! Den här tiden på året längtar jag mer än annars till Skåne!Här e det bara snö....inga droppar alls!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Jag stoppar inte in det opererade bröstet i mammografiapparater, det gör för ont på mig. Det är eländigt att det ska ta sådan tid att få svar, väntan är ju det jobbigaste. Fast jag tror att allt är bra, du ska bara bli av med alla biverkningar.

    Fantastiskt fina snödroppar, livet återvänder. Skickar massor med positiva styrkekramar

    SvaraRadera
  4. Dumt att dom inte kollar ärret om det va störst risk att de kom återfall i det! :( Ibland tänker inte läkarna så långt.. Usch!

    Hoppas dessa veckorna går fort så du snart får svar och att det är bra nyheter!

    Underbart med lite blommor, här hemma är de en del snö än men gräset syns! Dock ser jag inga blommor, kanske någon enstaka knopp längst ner mot rabatten/gräset ;)

    Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen det du beskriver om obehagskänslan och minnen som kommer över. Usch och tvi....
    Jag hoppas du får lite styrka och energi nu när våren gör sin entré. Tror att våren kommit längre hos dig än hos mig och jag längtar ordentligt över att få se knoppar i rabatterna :-) Kramar

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för goda nyheter Lisbet! Vad härligt det ser ut hos er, vår... mmmm, längtar! Här har vi ca 1 meter snötäcke ännu - vilket är en av tjusningarna med att bo i Norrland :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Förstår att det känns jobbigt att gå in på sjukhuset. Håller alla tummar för dej. Så långt blomstren har kommit hos dej då. Här är det massa snö kvar
    Kram

    SvaraRadera
  8. kramar till dej Lisbet, vi har det grymt skönt här på Lydiagården.

    SvaraRadera
  9. Kram och massor med styrkeKramar

    SvaraRadera
  10. Dom där sjukhuskorridorerna gör en spyfärdig. Hemst med dessa ångestkänslor, hade samma känsla själv. Håller tummarna att resultatet ska vara positivt. Är väldigt avundsjuk på er som redan har blomsterfägring i trädgården, hos oss ligger snön kvar i någon månad till.
    KRAM på dig vännen

    SvaraRadera