torsdag 6 maj 2010

Med blogg...

Jaha, så har jag då skaffat mej en blogg... jag kan inte skriva så vi får se vad det blir av detta.... Tänkte berätta om min cancerresa, på sjukhuset sa dom att många ser detta som en resa, jag som avskyr att resa, trivs bäst hemma...

Allt började med att en kund kom in på jobb och jag blev glad av att se henne för det var längesedan, då berättade hon att hon haft BC och inte varit på jobb ett tag och man tappar fattningen lite då det är någon man känner som får cancer

Hon sa att jag skulle känna igenom mina bröst och inte förlita mej på mammografin, har alltid varit dålig på att känna igenom mina bröst men började känna efter när jag duschade.... och vad händer, jo ca 2 månader senare känner jag en knöl... jag slår bort det och tänker att den är nog borta i morgon när jag duschar. Det var den inte...

Fick en tid till VC den 10 februri och visst fanns knutan kvar så det blev remiss till CSK i Kristianstad.

Mitt i detta kaos hamnar min morfar på sjukhuset, från fullt frisk till död på bara 4 dygn, man fattar inget, visst var han gammal men han bodde hemma med mormor och dom klarade sej själv, helt klara i huvudet och världens mest underbara mormor och morfar och plötsligt är morfar borta... Visst har man vetat att dom inte kan leva för alltid men jag vill inte att dom ska dö... Här finns ett underbart reportage om deras 70 åriga bröllopsdag,

http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=36508



1 kommentar:

  1. Åh, vad de verkar ha haft det bra tillsammans dina morföräldrar. Tänk att de fick leva så många år tillsammans.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska få bli frisk och kunna leva lika länge som de fick göra.
    Styrkekramar♥

    SvaraRadera