onsdag 23 februari 2011

Porten är borta...

så underbart, det går inte att beskriva känslan jag har nu när porten är borttagen. Operationen tog en timme för att porten var helt inkappslad så läkaren fick klippa och skära bort all vävnad, det gör att jag har ganska ont men det är värt det.

Jag har känt hur jag bara sväller för varje dag, vikten går rakt upp bara, det känns inte alls skoj men lite skumt är det, jag har på mindre än 2 veckor ökat 5kg men kläderna sitter inte så mycket tajtare så jag tänkte att jag kanske ska köra en omgång vätskedrivande, jag vägde mig i morse, tog pillerna och sprang på toa stup i kvarten hela fm, när klockan blev 12 hade jag gått ner 3.2kg så nog är det vätska i kroppen, får köra en omgång vätskedrivande nu. Tänk om vikten hade rasat så fort när man vill banta ha ha ha.

Idag har vår nya katt kommit hem, det är så underbart, jag känner sån glädje och ser fram emot hans utställningsdebut.

Välkommen till oss, S*Rotvältans Flash Gordon


.

8 kommentarer:

  1. min port åker den 7:e mars men jag är lite nervös, den lille dansken var ganska hårdhänt när han satte in den. Så varför skulle han vara lätt på handen nu?? Låter illa med det där med saxen, vill nog inte... Är vätskan biverkning av tamoxifen eller effekter av cellgifterna?? Jag hoppade över biverkningsdelen när jag läste om dom, tänk om man kunde gått ner 3 kg/dag - vilken lycka!! i allafall i en 3-4 veckor. :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Du ska inte vara nervös Carin, det kommer säkert gå jättebra. Jag läste biverkningarna nu på Tamoxifenet, har inte gjort det innan, vågar inte... en biverkning är vätskeansamlingar så då vet man det.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du blivit av med porten.
    Och så härligt att lille kissen kommit. Ser fram emot fler bilder på honom.

    Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Skönt att bli av med porten :-). Min får jag väl dras med länge än, men den sitter så himla bra att jag aldrig märker av dem. Ibland när jag duschar och tvålar in mig där kommer jag på att jag har den och blir lite förvånad :D

    Och kissemissen är SÅ söt! Kram!

    SvaraRadera
  5. Skönt att bli av med den där grunkan.
    Ser fram mot mer missebilder.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad härligt att få bli av med porten. Vilken känsla :) Längtar själv tills det är dags. För mig blir det till hösten efter Herceptinet är färdigt.

    Mys ordetligt med den söta kissemissen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Gratulerar till portborttagning!!! ;))
    Du det där med vätskedrivande var en ide, kanske man skulle prova. För man gick sannerligen upp en massa på superkort tid!
    Jag är tyvärr lite rädd för katter (blev biten av en vildkatt som liten. Traumatiskt!) men jag måste säga att ditt nya tillskott verkar supergosigt!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Härligt, grattis till befrielsen.
    Får se när jag tar bort min? Har också funderat på vätskedrivande, kanske måste inhandla det i helgen.
    Ha det bra,
    KRAM

    SvaraRadera