fredag 9 juli 2010

Hade inte tänkt skriva...

Känner att det nog bara blir gnäll så egentligen är det bättre att inte skriva. Jag har fått höra så många gånger att det blir nog bättre för varje behandling, du mår säkert bättre nästa gång... Det ska jag säga att jag INTE gör... Det blir värre och värre, biverkningarna blir bara jobbigare och jobbigare och det är med stor möda jag tar mej upp till datorn, toaletten och maten som L serverar, för på något eländigt vis så är jag hungrig jämt... Allt smakar SKIT men ändå är jag hungrig, fattar inte detta, hade ju varit bra om man inte haft aptit och kunnat bli av med något litet kilo. Jag vet att orden inte är menade som något elakt men hur i hela friden ska det kunna bli bättre ju mer gift som pumpas in i kroppen?? Jag vet att jag måste ha förståelse för har man inte varit i detta så kan man omöjligt veta hur det är...

En passande bild på hur jag känner mej/ser ut...

Önskar att iallafall kaffet hade varit gott, det smakar BLÄ men ett måste för huvudvärken...

Sen vill jag bara säga att jag uppskattar alla mina nya bloggvänner, för även om jag inte orkar skriva själv så blir jag glad av att kunna läsa era bloggar i min I Phone i sängen, dock funkar det inte så bra med den lilla skärmen för mej att komentera så mycket men läser gör jag!

Kram på er alla!
/Lisbet

10 kommentarer:

  1. Hej Lisbet,
    Är väldigt tacksam över att du orkar läsa min blogg. Jag läser din också. Det ska inte kännas som ett tvång att kommentera, vetskapen av att någon läser räcker för min del. :-)
    Det där att man mår bättre för varje behandling är ju så individuellt på hur man reagerar och vilka gifter man får. Visst känner jag igen mig i dina beskrivningar men helheten är helt unik för dig.
    Det får ta den tid det tar och njut de dagar du mår bra.

    Massor med styrkekramar..

    SvaraRadera
  2. Usch vad du har det tufft!!! Hoppas för din skull att du får det lättere med Taxen...Jag har klarat mej skapligt så det kanske är min tur att ta över dina pinor när jag byter sort...Hoppas dock inte!Men vi måste tro på att skiten behövs för att fullständigt ta kål på ev småjävlar !! Stor orkekram !/Ninni

    SvaraRadera
  3. Usch, det låter jobbigt.
    Hoppas du snart får ett par dagar då du mår bättre.

    Kram
    Cecilia

    SvaraRadera
  4. Jag är glad att du orkade skriva igen, hann bli lite orolig, det lät så himla tufft med biverkningarna sist.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Jag läser när du skriver och skriver du inte - ja, då läser jag av förklarliga skäl inte =O) Kan omöjligt sätta mig in i hur du har det - men jag hoppas att du snart ska må bättre.

    Om du har kanintofflor som Gustav - ja, då diggar jag dig stort (det gör jag ju ändå - men jag diggar dig ännu mer)
    Kramar Yvette & Amazing

    SvaraRadera
  6. Min erfarenhet är tyvärr att jag har blivit tröttare allt eftersom. När jag fick TAC blev det något bättre efter halvtid. Men det var marginellt. Även om du är slut som artist är du superduktig massor med hejja kramar från mig. Kram Heidi

    SvaraRadera
  7. Jag lider med dig Lisbet. Du verkar ha det så jobbigt. Ja, det här vi går igenom är inte roligt på något sätt och vissa är värre utsatta av biverkningar än andra. Men vi måste försöka hålla modet uppe och komma ihåg att det handlar om en kort tid i vårt liv. Hur djävligt det än är så kommer det att gå över. Jag vet att du kämpar Lisbet och jag tänker på dig. Och gnäll så mycket du vill. Jag tycker själv att det hjälper ibland att få vräka ur sig all skit man går igenom. Många och stora styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Man får gnälla och tycka tillvaron är skit för så är det att gå igenom behanding. Minns att jag hade sveda i munnen och fick bedöva munnen med någon gel typ xylocain för att kunna äta, för aptit fick man av kortisonet. Då blir vissa inlägg bara skit och pannkaka och så får det vara. Du har förhoppningsvis en bättre dag i morgon. Soliga hälsningar Annelie

    SvaraRadera
  9. Åh det där känns igen, dvs allt smakar skit men ändå är man hungrig och vill äta. om inte annat försökte jag äta för att få bort den äckliga smaken i munnen. Jag gick upp 10 kg under cellgiftsbehandlingarna (men har gått ner 6 kg av dem på mindre än två månader, antar att mkt var vätska som jag samlat på mig?).

    Hoppas du mår bättre nu! Massor av kramar!!

    SvaraRadera
  10. Finns inte mycket jag kan säga eller skriva.
    Jag är inte sjuk och kan inte förstå.
    Dock så har jag varit med om många jobbiga saker i mitt liv så empati har jag dock gott om. Försöker att peppar lite och göra så gott jag kan. Att skriva och få ur sig saker är väl bra............... Det är ju därför man har en blogg och såhär är ditt liv just nu.
    Många kramar i cybervärlden från en galen katt-tant. *ler*

    SvaraRadera