torsdag 6 maj 2010

mer från hur det började..

hade tid den 3 mars på CSK för mammografi och träff med läkaren, efter att någon granskat mammografin så skulle jag även in på ultraljud, jag kunde själv se en stor svart knöl på skärmen och läkaren visade och förklarade. Hos läkaren på bröstmottagningen förklarade han att dom hittat knölen, den ska inte vara där, den ska bort oavsett vad den visar, OK, operation kommer det bli, det ska tas prover på knölen men det är inget som känns så mycket så det är väl ganska ok, sen förklarar läkaren att är man kvinna i min ålder så betraktas alla knölar som cancer till motsatsen är bevisad, shit, jag kanske har cancer är det som dyker upp i min hjärna.. Nu är det väntan igen på beked vad knutan visar, den 11 mars är jag åter på CSK, dom kan inte säga till 100% vad det är så det ska göras biopsi, läkaren hamnar mitt i ett blodkärl så det blir en ganska väldsam blödning och sköterskan ska stoppa blödningen och måste då trycka ganska hårt på mitt blå och mycket ömmande bröst, inte alls skoj.. resan hem från CSK är som vanligt jobbig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar