måndag 23 augusti 2010

Måndag och solen skiner....

kan inte bli mycket bättre.
Det enda som stör mej nu är min mun, det smakar blä och känns degigt:(
Värken hålls undan med panodil så det är jag såå himla glad för.

Ska hem till älsta dottern nu och hjälpa henne lägga in gurkor, har världens enklaste och godaste recept, "Gunnels Gurkor" Tack Gunnel:)
Jag påbörjade min inläggning igår, dock hade jag "bara" 4 klara gurkor men det bästa med detta receptet är att det inte ska kokas så man gör lagen, lägger i gurkorna och sen ska det stå 1 vecka sen är dom klara, vilket innebär att man bara kan fylla på efterhand som gurkorna är klara.

mmmm, så goda gurkor, jag längtar till sista behandlingen är klar och min mun är ok igen, jisses vad jag ska frossa i allt gott... jag ska duka upp ett gigantiskt smörgåsbord:)


Nu ska vi köra, underbart att orka ge sej iväg, jag känner mej så pigg och glad idag!

Sist men inte minst, Tack Inga-Lill, Jørgen Lundgren och Anonym för bidragen!


Kram på er alla!!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du har energi och känner dig pigg Lisbet. Njut för fulla muggar :-) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Såg gott ut.
    Här regnar det idag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga gurkor, det vattnas i munnen. :-) Trevligt att ni äntligen har fått solsken igen, det är ni/DU väl unnat. Den ger extra energi. Njut av den. Är glad för din skull att du känner dig pigg och glad.

    kram

    SvaraRadera
  4. Har vidarebefodrat TACK:et till mamma Gunnel.:) Hon är bara glad att ni oxå gillar dem.

    // Kram Cecilia

    SvaraRadera