söndag 14 november 2010

2 år sedan...

jag tog mitt sista bloss, jag är otroligt stolt över mig själv som lyckades sluta röka efter så många år. Grattis säger jag till mig själv:)

Igår hade vi en urmysig kväll med våra vänner A & H, lite snapps och annat gott att dricka gjorde att jag inte kunde ta mina sovpiller och det resulterade i att jag sov som en kratta i natt, låg vaken till två och sen vaknade jag igen vid fyra, somnade vid sex och vaknade igen åtta.. Då steg jag upp och jag var så grymt trött. Idag skulle jag till Helsingborg och assistera hos Din veterinär för det var testdag och 27 katter inbokade som skulle få sina hjärtan scannade, hade det inte varit för att jag inte sett A-M sen i januari så hade jag nog avbokat för jag hade så ont i benen och fötterna när jag vaknade men jag har ju inte sett lilla S som föddes i juni och det var verkligen hög tid för det nu, jag är så glad att jag inte avbokade för jag har haft en jättemysig dag och vill inte var utan den, lilla S var helt underbar, så ljuvlig och jag fick bära på henne jättemycket och hon pratade och jollrade nästan hela dagen. Det var värt all den smärtan jag har nu, att få komma ut och träffa folk och känna sig "som vanligt" är underbart. Nu är det dock inte så skoj, jag har så ont och är så trött att jag mår illa men jag får vila i morgon, jag ska iallafall ta mina piller så jag får sova i natt.


.

4 kommentarer:

  1. Grattis till de där två åren :-)

    Visst är det härligt att komma ut och känna sig normal, även om det kostar på...

    SvaraRadera
  2. Supergrattis till att du slutade röka :) och du var verkligen duktig då och är det fortfarande för du har inte börjat igen.

    Visst är det skönt att vara i livet och skönt att kunna känna sig som vanligt, som före. Det gäller att prioritera vilka upplevelser du vill ha, även om du får "betala" ett pris efteråt. Går det att göra saker lagom mycket? Tror inte :). Oavsett vilket så gläds jag åt din glädje över den positiva upplevelsen och gråter med dig för den fysiska smärtan efteråt. Hoppas bara inte att smärtan får dig att avstå för jag tror att det positiva är det som fastnar i sinnet. Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Rökstoppet är det bästa jag gjort också. 11 år för mig. Grattis till MIG!

    SvaraRadera
  4. Åh, samma här. Jag firar snart 10-årsjubileum eller om jag kanske redan gjort det. *ler*
    Underbart är det iallafall.
    Härligt att du haft en bra dag även om det är trist när det blir ont efter.
    Men du är värd varenda minut av bra liv.
    Stor Kram

    SvaraRadera