fredag 26 november 2010

Det kommer mera...

snö har dom lovat, det tycker jag om.

Igår var jag på VC och tog prover på tungan, läkaren trodde dock inte det var svamp, ser inte ut som det iallafall, jag har inte tagit svampmedicinen sen i tisdags och det är absolut ingen skildnad på tungan så jag tror själv att det är något annat, men vad? Man blir ju lite nojjig och sitter och googlar på allt möjligt man kan få på tungan, jag ska försöka låta bli att tänka för mycket på det...

Nu är det städat och fint här, har fått upp julpynt och stakar men det har tagit hela veckan, det är inte mycket ork man har. Skulle ju kört till Ullared idag men det var nog tur att jag avstyrde det, hade aldrig orkat..
Vill mycket mer än vad kroppen orkar med..
Men imorgon ska vi nog köra bort till Sövde och gå på julmarknad, det är ju inte lika jobbigt för kroppen som Ullared;)

Så nu är det fint här, en brasa brinner, lite lyktor med värmeljus och adventsljusstakarna i fönsterna, bakpotatis i ugnen och snart Idol på TV, kan inte bli bättre :)



.

4 kommentarer:

  1. Hoppas du snart får svar på vad det är på tungan, men skönt att kunna utesluta svampen.. Men lättast hade de kanske ändå varit om de varit svampen? Hmm.. Tänker på dig!!

    Skönt att du fått upp pyntet nu :) Jag startade med storstädningen idag och har fått upp i köket, där jag e klar.. Håller på för fullt i tv-rummet men de tar ju sin lilla tid då man har en liten som inte vill ligga själv jämt ;) Hihi.. Tur hon upptäckt att man kan sova i 3 [TRE!!] timmar vid lunch, då hinner man med en del :P

    Hoppas du får åka till ullared en dag då du känner dig bättre och starkare.. De e bra, man ska lyssna på sin kropp! Fast de inte e så kul ibland, när knoppen vill mer än kroppen :( Men de blir bättre, de blir bättre faster!! <3

    Ha en fortsatt bra fredagkväll och helg!

    Kramar!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar första advent även om det är liiite tidigt.
    Många Massa Kram från mig och katterna

    SvaraRadera
  3. Åh, vad duktigt! Jag har inte gjort nåt alls här hemma. skulle vilja byta gardiner och hänga några stjärnor men, kommer mig inte för liksom. Sitter hellre hääär, under min kor ... nä, jag menar vid min dator.

    SvaraRadera
  4. Mys på i ditt adventsfina hem. Härligt med snö, ni har mer än vad vi har. :-)
    Kram

    SvaraRadera