tisdag 2 november 2010

Tjocka ben...

har jag igen, men enligt läkaren en vanlig biverkning efter cellgifterna så jag ska fortsätta ta mina vätskedrivande ett tag till, ska även på VC igen och ta nya prover för att kolla salterna som tydligen är viktigt när man tar vätskedrivande, undrar om värken kommer bli mindre om benen inte är så svullna? Benen spränger hela tiden och det blir inte direkt mindre smärta.

Jag fick tag i mig själv idag och kom ut en runda, promenerade i nästan 40 minuter och det är jättemycket för att vara jag:) Tredje dagen på rad!




.

7 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Lisbet. Så fort mina muskler orkar ska jag också försöka tvinga mig ut på promenader :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Salt är MYCKET viktigt för att kroppen/nervimpulser ska fungera! ;)

    SvaraRadera
  3. Du är kanonduktig.
    Stor Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. kikar in..hittade hit via Ankboet...

    SvaraRadera
  5. Ja med 2 hundar så tvingas man ju ut på promenader vare sig man orkar eller ej ;)
    Tror att även om kroppen skriker så är det nyttigt för mig.

    Hoppas benen snart är smala och fina igen.

    Ha en fin dag
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Jobbigt för dig med värken. Har läkarna sagt att man kan äta dubbla vätskedrivande tex Furix och Spironolakton? Spironolakton är kaliumsparande en av salterna du skriver om. Ta väl hand om dig och styrkekramar. Tänker på dig.

    SvaraRadera