lördag 27 november 2010

Ännu mera snö...

fast vi har inte fått så mycket än, det är värre längre söder ut, i Smygehamn fick dom 50 cm i natt.

Vi körde en runda i dag, började med Bosjökloster men gick inte in, dom skulle ha 70kr /person i inträde...... Ska vi betala 140kr för att få handla lite julkorv och ost.. Nej tack, där går gränsen, jag kan acceptera att man får betala 20-40kr /person och att det går till idrotten men inte detta...
Vi körde vidare till Sövde, liten julmarknad där de flesta stånden var utomhus, glögg och så snöar det, kan inte bli bättre.

Vårt juliga köksfönster, jag älskar det och blir glad varje gång jag tittar på det.


Denna fina nötpåse och mus och dessa söta julgranar kunde jag inte motstå på Thuleslund...




(bildkvaliten är usel, dåligt ljus och mobil är inte så bra)


.

5 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett fint julfönster. Och det där med nötpåse var ju smart. Själv har jag ett glasfat som jag hällt ut nötterna på, men det är inte så begåvat för nötknäckaren är i metall och riskerar att slå sönder fatet. Man ska kanske sy sig en påse.

    SvaraRadera
  2. Åh vad avis jag blir.
    FAST du har säkert såna där mysiga fina VÄLUPPFOSTRADE kissar du. *skratt*
    Kram och ha en underbar 1a advent imorrn lite i förskott sådär.

    SvaraRadera
  3. Superfint fönster - inget som vi kan ha - våra katter hade rensat. Jättesöt mus - vill ha, vill ha, vill ha =O)
    Blir oxå sur när man ska behöva betala hutlöst för att gå in och handla på julmarknader. Undrar hur många som vänder i dörren?
    Tänker på dig.
    Kramiz-jamiz Yvette

    SvaraRadera
  4. Oj så vackert julfönster! Här är det inte julpyntat alls. Hoppas du får en fin 1:a advent.
    Hälsningar Elisabeth och somalikatterna.

    SvaraRadera
  5. Förstår att du njuter av ert köksfönster, jättefint...och att du inte kunde motstå inköpet av nötpåsen, musen och granarna. Ni verkar ha det så fint hemma, njut på ni och mys i adventstid.
    KRAM!

    SvaraRadera