måndag 27 september 2010

Äntligen...

Nu är jag färdigbehandlad!! Hade tid hos läkaren idag, alla proverna var bra så jag slipper sista penicilinpillan :) Jag ska även sluta med tabletterna för munnen och det ska bli såå skönt att slippa ta så mycket medicin, nu blir det iof. Tamoxifen i 5 år så det får jag ju ta, hoppas bara att det inte blir så mycket biverkningar av dom.

Det kändes väldigt konstigt att besöka CSK och inte gå in på cytostatikavdelningen, fast jag gick in där ändå för att hälsa på dom underbara sköterskorna, dom har varit helt fantastiska men jag hoppas jag slipper komma dit fler gånger.

Jag ska till läkaren igen om 2 månader och då ska vi se hur min kropp är om jag kan börja jobba eller om jag blir fortsatt sjukskriven, det tar lång tid för kroppen att återhämta sig och läkaren tyckte jag skulle förbereda mig på att detta kommer ta tid.. Det känns konstigt ändå att det är klart nu, sedan i början av mars har jag ju haft CSK som stöd, nu är jag ensam, nu har jag inte cancer längre (hoppas jag) Nu ska jag klara mej själv.. Fast jag vet att jag kan ringa kuratorn om jag skulle vilja, jag ska även bli kallad till något som heter Fenix, jag vet dock inte riktigt vad det är, någon form av rehab visst, återstår att se.

Jag ska ju till Lydiagården vecka 43 och det ser jag verkligen fram emot, det ska bli skönt och jag hoppas kroppen är så återhämtad att jag orkar med promenader och annat som kommer finnas på schemat.

Känns som detta blev ett rörigt inlägg...



.

14 kommentarer:

  1. Låter som goda nyheter, Lisbet! :) Hoppas att du får en skön höst! :)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis kommer fra Höllviken!!!!
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!
    Det låter ju helt underbart. Var nu inte för duktig utan ta det lugnt och tänk på att det inte är ovanligt att en stor trötthet infinner sig. Se till att vila ordentligt och ta väl hand om dig.
    Varma kramar Annelie

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Vila, vila, vila nu och återhämta dig ordentligt.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så skönt för dig att behandlingarna är över. Hoppas att du får en bra höst och en trevlig vistelse på Lydiagården. Kanske vi snart får se dig igen på en kattutställning.
    Kramizar Yvette

    SvaraRadera
  6. Åh vad skönt det måste kännas.
    Håller dock med Annelie. Ta det lugnt.
    Tror att det är lätt att vilja så mycket fast inte kroppen orkar. Det lär ju även finnas en hel del psyiskt som inte bara försvinner fast du nu är friskförklarad.
    Kan det vara den här organisationen möjligen ?
    http://www.fenix.org.se/
    Sessan finns fortfarande kvar men finns en intressent på.
    Tror iallafall att hon är det bästa plåster du kan få. Dessutom, hon syns ju knappt.
    *skrattar*
    STOR MegaKram

    SvaraRadera
  7. Det låter ju toppen! Ta det nu lugnt så att krafterna kommer tillbaka snabbt. Jag kan tänka mig att du kommer att ha fullt upp att prova en massa goda maträtter framöver. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar känsla när cellgiftsbehandlingen är över!! Livet kommer tillbaka, vardagen och kämpandet att få kroppen i balans igen! Nu blir det bara bättre!! kramar från en bc syster Annika

    SvaraRadera
  9. Härligt att gå in på avdelningen och slippa få några gifter!! Grattis! Vila mycket nu och tänk på dej själv så mycket det går. Simma, promenera och återhämta dej! Massor av kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Härligt att det är över nu :-) Vila mycket och samla mycket energi. Många stora kramar

    SvaraRadera
  11. Härligt kämpat..en etapp till som är avklarad. Hoppas du får mer ork att kunna njuta av den vackra hösten. Ta det lugnt, en dag i taget.
    kram Annika S

    SvaraRadera
  12. Många många grattis till dig! Så glad jag blir för din skull!

    SvaraRadera