onsdag 22 september 2010

Gnällblogg igen!!


Frustrerad och irriterad är jag, grymt trött på detta måendet och bara lääängtar... Satt och funderade på om jag ska sluta med tabletterna för svampen i munnen, det bör ju inte tillkomma något nu eftersom det är mer än 2 veckor sedan sista behandlingen, kollade på biverkningarna och ser att det står "förändrad smakförnimmelse" Jag blir så trött, varför kan man inte tillverka medicin utan en massa biverkningar???
Alla mina "ploppar" på tungan, (vet faktiskt inte vad det är) står rakt upp och hela tungan är glansig och så har jag en äcklig smak i munnen. Det funkar att äta men det är ju inte direkt gott.

Naglarna på både händer och fötter sprängvärker och jag vet inte vad jag ska ha på fötterna när jag går ut, jag bara vägrar åka in till Sjöbo i foppatofflor men jag måste nog inse att jag inte har nåt annat att ta på mej, alla skorna klämmer så det är helt omöjligt. Vi är dessutom bortbjudna och jag hade tänkt ta en satängtunika som är jättefin och taits till det, men inte fasen kan jag komma i foppatofflor hahaha....

Huvudvärk har jag dagligen och har haft i flera veckor, inget allvarligt utan bara en svag molande värk...

Ögonen... SUCK med stora bokstäver... mina ögon rinner hela tiden, allt är en dimma och jag är helt röd runt ögonen eftersom jag måste torka hela tiden... jag kommer ha betydligt mer förstående för våra kunder som kommer till jobb och beklagar sej över rinnande ögon, det är jättejobbigt att se allt genom en dimmridå...

Kroppen är öm, alla leder sprängen så det är ett ganska stort företag att ta sej upp på andra våningen, när jag gått upp för trappan måste jag sätta mig för det känns som hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen... jag ni förstår nog att jag längtar efter att kroppen ska orka liiite mer..

När man är van att ha hår på huvudet så kan man inte fatta hur kallt det är utan, jag har tillverkat en ful mössa som jag har hemma för jag fryser hela tiden, jag fryser inte bara om huvudet utan hela kroppen, jag har polotröja, kofta och munkjacka på mig inne hela tiden... men så kommer det en vallning och jisses vad varmt det blir, för att 2 minuter senare blir kallt igen, kläderna åker av och på;)

Detta är vecka 3, dvs veckan innan behandling och då brukar jag ha "massor" av ork, ha något för mej varje dag och kunna äta det mesta, antagligen är det väl därför jag känner mej så deppig och nere för nu är det inte så, dom vita är fortfarande bara 0.1 och jag har ingen ork, ingen energi och känner mig bara helt matt, mjölksyra i hela kroppen.

Jag skulle kunna skriva mycket mer, om hur eländigt jag mår, jag vet inte om någon orkat läsa genom allt tråkigt hihi... jag ska inte trötta ut er mer.
Nu ska jag ställa mig i en riktigt varm dusch, sen ska jag ta fram kameran och i em. kommer det ett mycket trevligare inlägg, jag lovar!!

Kram!!




.

9 kommentarer:

  1. Du har all rätt att gnälla, på något konstigt sätt så brukar det kännas lite bättre efteråt. Jag hoppas att även du får känna det. Tycker ändå att du är bra på att vinkla det positivt, tänkte då på duschen och fotografering. :-)
    Sköt om dig, KRAM

    SvaraRadera
  2. Blä fy fasen! Hoppas det snart är bättre. Har lite samma problem här, särskilt med svullna fötter och ibland med smaken men det blir lite bättre med smaken i alla fall. Idag är det fyra veckor sen min sista cyto!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag förstår att det är för hemskt. Jag känner igen alla biverkningar från min Taxoterebeh. Kanske kan du spraya dina foppatofflor med guldfärg?! Styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  4. Visst orkar man ta sig igenom din text och klart du måste få gnälla, det finns ju all anledning till det. Hoppas det snart ger med sig.
    med vänlig hälsning Ingrid

    SvaraRadera
  5. Gnäll på Lisbet. Det brukar kunna kännas lite lättare då. Skickar stora kramar och en önskan och förhoppning om att du snart mår bättre.

    SvaraRadera
  6. Gnälla är bra!!!!!!!!!!!!!!!!! Och vet du, ett par tröstande ord: det blir bättre!! Snart, snart, snart. Jag vet PRECIS hur du mår. Gnäll på!
    många kramar
    Annika

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Gå in på www.mormorrut.nu. Hon gör jättefina turbaner. Du kan välja själv vilka färger du vill ha. Unna dig fina huvudbonader och sjalar. Det är du verkligen värd!

    Kram,Ulrika i Umeå som fick tipset om mormor rut av sin turbangalna kollega.

    SvaraRadera
  8. Ursäkta att jag skrattar. *skäms*
    MEN, jag ser dig i fina kläder OCH foppatofflor.
    *ler*
    Kram och du Sessan syns inte.
    Hon är så liten så din man kommer inte ens märka henne. Om du vill kan Prinsen få följa med under en övergångsperiod så syns hon inte alls bakóm honom. *skratt*

    SvaraRadera
  9. Vet hur du har det. Var där själv tidigt i somras. Och vet också att allt det du beskriver kommer att blir bättre. Ögonen slutar rinna, musklerna blir mjukare och lederna mindre stela, naglarna slutar värka, lossna lite och växa ut igen, kondisen kommer tillbaks.... men det tar tid.
    Du har all rätt att gnälla, det är tufft att ta sig igenom. Men nu blir allt bara bättre. Dag för dag....

    Hoppas du får en skön helg och att det vackra vädret håller i sig.

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera