måndag 6 september 2010

Underbart!!

Ja idag var det dax för sista behandlingen, OM nu dom vita hade gått upp till 1.5... Var på CSK 10.00 för provtagning och det var visst halva K-stad med, jag kom fram till informationen efter 20 minuter och då var det 10 personer som skulle ta prov innan mej, dock tog dom mej före när dom hörde hur länge jag redan väntat så 10.40 kom jag in och fick tagit prover. När vi kom ner till cytostatikaavdelningen var vi dels lite sena sen tar det ju ca 30 minuter innan dom får proverna, vi brukar ju vara på avd. ca 20 minuter innan utsatt tid för då blir det oftatst ganska lagom tills dom får svaret och efter det om det är godkännt ska gifterna beställas och det tar ca 30 minuter. Sköterskan undrade om vi inte ville gå ut en runda i det fina vädret för det tar ju ändå nästan 1 timme innan vi kan starta... Vi tog bilen in till centrum för jag ville ha en svart väska, körde till Domus och hittade en väska direkt, dock i bruntlack men jättefin.


och på hyllan bakom hade dom supefina kängor som jag inte kunde motstå.


Vi var tillbaka efter ca 40 minuter, fick beskedet att provet på dom vita var OK, vi kunde sätta igång så smått med alla papper som överlämnas varje gång och medicinering och start av genomkörning av koksalt innan cytostatikan kom som sedan även avslutas med koksalt. Jag fick även besked på att mina vita hade stiget från 0.3 i tisdags till 8.5 idag :)
Allt som allt brukar det ta ca 4 timmar, dom bjuder alltid mej på middag, idag var det köttbullar med stuvade makaroner, så himla gott. Kuratorn kom ner och vi gick igenom reseersättningen vi ska få och så ansökte vi om vistelse till Lydiagården.

När vi körde hem hade jag ett leende på läpparna hela vägen, vi var och handlade på ICA Kvantum i Hörby på vägen hem och allt gick som en dans...
Detta är en underbar dag, nu är det 3 veckor med biverkningar, förhoppningsvis inte värre än senaste omgången och då kan det inte bli så farligt... Just nu är livet bra!
Kram på er alla!

9 kommentarer:

  1. Grattis!!! Sista behandlingen minns jag som igår. Den skiljde sig massor från de andra gångerna, för även om jag inte mådde superbra så kändes det ändå rätt ok eftersom det var just SISTA gången jag behövde må så. Men nu håller jag såklart tummarna för att biverkningarna blir så lindriga som möjligt och att du får må bra.

    Skönt att dina värden var bra också!

    Varma kramar från mig!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir att det gått upp så mycket !!!
    Hurra !
    MegaSuperDuperKRam från mig och Ligan och Trillingarna.

    SvaraRadera
  3. Grattis till att värdena stigit och lycka till nu med sista behandlingen. Hoppas dina biverkningar håller sig inom rimliga ramar. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt Lisbet. Hoppas du får må skapligt. Stora kramar

    SvaraRadera
  5. Så himla härligt för dej!! Jo, jag ska strålas i 25 vardagar. Börjar en vecka in i oktober och kommer att bo i Uppsala under veckorna! (HO HO NÅGON MER????? )Hela mitt bröst är också borta men det kanske har med spridningen till lymfan att göra.... Sen blir det Anti(k)hormon här med. Ha ha ha..kul felskrivning. Känns helt rätt vissadagar!! Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Så skönt att allt har gått bra nu den sista gången! Hoppas att biverkningarna inte blir för illa.
    Toppensnygga kängor. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att det var sista behandlingen. Snygga stövlar - vill oxå ha!!!!
    Kramizar Yvette

    SvaraRadera