söndag 19 september 2010

Valdag!

Ja så ska man då besluta sej för vem som ska få rösten,
om man nu inte gjort det innan vill säga...

Undrar bara om jag orkar gå dit eller vi får ta bilen, löjligt är det med bilen eftersom det knappast kan vara mer än ca 4-500m dit men denna kroppen är definitivt inte upplagd för promenader, benen spränger och jag vet att det blir värre när jag går samtidigt kanske en promenad i solen kan pigga upp så det blir värt det...

Nu har jag bara en tablett kvar ikväll på penicilinet, Jag brukar försöka att inte läsa om biverkningarna innan jag börjar med nya tabletter, dels vet jag att illamående alltid är en biverkning så istället tar jag alltid tabletter mot det samtidigt, för att vara på den säkra sidan;) Jag åt penicilinet förra omgången cellgift och visste nu när jag skulle börja med den att det gick bra så igår då jag endast har två tableter kvar läser jag om biverkningarna... Jag äter ju dessa för att dom vita blodkropparna är så låga (0.1) så jag ska slippa få någon infektion. Jag blir mycket förvånad när jag läser att den ena biverkningen är att dom vita blodkropparna kan sjunka så man ska ha extra koll på det..?? Jag fattar inget!! Men jag har fullt förtroende för min onkolog så jag tvivlar inte på att det inte skulle vara rätt men liiite konfunderad blir man allt ;)
Det står även att man kan få värk i leder och muskler så jag hoppas att det är därför jag har så ont för då släpper det kanske nu när jag slutar med penicilinen.

Får väl ta och göra sej klar och gå iväg och rösta!

.

3 kommentarer:

  1. Tänk att det är hos er solen befinner sig - här lyser den med sin frånvaro. Vet vem jag ska rösta på - ska bara ta mig till lokalen - väntar på att Michelle ska vakna.
    Kramiz Yvette

    SvaraRadera
  2. Härligt med sooooooooooool.
    Här är det lagom grått.
    Tänker ofta ofta på dig och blir lätt orolig när du inte skriver nåt.
    Töntig jag vet. *ler*
    Är du sääääääker på att en liten Trilling inte är en bra grej hos er ?!
    Fniss

    SvaraRadera
  3. Får jag använda din blogg för en efterlysning??? HO Ho där ute!! Är det någon av er som har erfarenhet av FEMAR ?? Ska snart börja äta den i 5(!!!!) år och vet liksom inget....Mejla gärna till ninniahle@hotmail.com. Tack för lånet Lisbet och ha det bättre med ont och illasmak!!! /Ninni

    SvaraRadera