onsdag 15 september 2010

Blandad kompott!

Först vill jag säga TACK till Tonje som följer min blogg, det betyder mycket för mej.

Anna, jag hade ingen aning om att man skulle skriva in korkade bokstäver för att lämna komentarer, det är borta nu ;)

Stort TACK till Camilla Rantis och min Fan Club som gjort inbetalningar till cancerfonden, Tack!

Det jag skrev om min mun är ju att jag har svamp i den, hela munnen, insidan av kinderna, under och över tungan och tandköttet plus hela tungan är som en sunkig svamp och helt uppluckrad, allt jag får in i munnen smakar fruktansvärt illa, jag kan inte säga vad för det är inte varken sött, salt, beskt eller surt, inget jag smakat någonsin tidigare. Jag äter tabletter och har droppar som jag tar 4 gånger /dag och har gjort nu sen i juli.


Nu fick jag ju sista cellgiftet förra måndagen så det ska ju bli bättre och bättre. Det brukar ju bli bättre två veckor efter behandlingen så nästa vecka borde jag kunna ha återfått lite smak och sen ska jag inte ha mer gift :)

Jag har sjuka fantasier om mat, allt jag ska äta när munnen är bra igen, riktigt gott bröd, potatis, räkor, kalvsylta på nytt fransbröd, kinamat, swartzwaldtårta, baguette med tonfiskröra.... jag kan göra listan lååång på allt jag ska äta....
Idag fick jag i mig en tallrik jordgubbskräm, det var ok, om jag slänger det långt in i munnen och slipper tugga så kan jag få ner det, det värsta är att jag är hungrig hela tiden, jag kör lite med Nutrilett för det mättar iallafall lite...


Jag vill avsluta med att tacka alla som lämnar komentarer, det betyder så jättemycket för mej, TACK ALLA!!!


.

5 kommentarer:

  1. MMmmm så mkt god mat du räknar upp.
    Man sitter ju här och blir hungrig.
    Men får göra som du, men jag gör det för figurens skull...nutrilett....
    Men mat är gott... så e det bara ,,,,hoppas att du oxå snart kan få njuta av alla goda smaker igen.

    // Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Får man göra det när man skriver kommentarer i min blogg oxå ??? Skriva i de fåniga bokstäverna ??

    Kram igen

    SvaraRadera
  3. grattis och lycka till kram god tårta mmmm

    SvaraRadera
  4. Usch vad jobbigt du har det med munnen. Men som du skrev, nu är det ju inte fler behandlingar och det kommer att bli bättre och bättre!

    Kram!

    Viktoria

    SvaraRadera
  5. Men åååååååååååååh, en sån där tårta vill jag äta. *mums*
    Kram

    SvaraRadera