fredag 17 september 2010

Fotbollskarriären är över...

Ja inte min då för jag kan inte fånga en boll ens med två händer....

Min yngsta dotter Emelie 23 år har sen hon lärde sej krypa haft en boll i famnen, hon började spela fotboll i Nike i Lomma när hon bara var ett par år gammal och har alltid varit otroligt duktig. Hon blev dock skadad i tonåren och har opererat både minisk och korsband. E hade då något års uppehåll men eftersom fotbollen är hela hennes liv så tog hon upp den igen för några år sedan och då i Hörbys damlag, dom låg då i div 5 och tog sej förra året upp i div 4, nu har dom kvalat in för div 3, super duktiga tjejer. E har vunnit skytteligan flera år på rad. Tyvärr hände det som jag som hennes mamma fasat för, för ett par veckor sedan spelade dom match i Skrurup och E blir mycket illa sparkad på insidan av skenbenet så benet bakom skenbenet går mitt av och igår konstaderades att korsbanden och ett ledband är helt av, hennes fotbollskarriär är över för alltid, detta är en stor sorg för E eftersom fotboll är hennes liv, hon lever fotboll, hon andras fotboll hon ÄR fotboll (brukar hon själv säga)



Det finns inte mycket en mamma kan säga mer än att mitt hjärta gråter för dej Emelie, jag hoppas du kan finna någon annan mening med fotbollen, det finns annat att pyssla med när man inte kan spela, tror du hade blivet en superduktig tränare eller coach. Du har så mycket erfarenhet av fotbollen, du kommer behövas för spelarna!

Kramar!!




.

6 kommentarer:

  1. Det är tragiskt när sånt händer men jag hoppas som du skriver att hon kan vara kvar i fotbollen på andra sätt. / Kram

    SvaraRadera
  2. Fy fasiken vad trist för din dotter att skada sig så att det inte går att fortsätta med fotbollen. Det är ju en livsstil som hon säkert kommer att sörja att den är över. Förhoppningsvis kommer hon kanske bli tränare eller något, så att fotbollen kommer att finnas kvar i hennes liv. Hälsa henne från mig med en styrkekram. Hoppas också att svampen i din mun har flyttat ut i skogen nu. Minns med en rysning hur jobbigt det var.
    Ha det gott!
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Åh så trist för henne. Jag förstår att ni är ledsna.
    Kram till er båda

    SvaraRadera
  4. Men åh, jag lider verkligen med henne. Har ju själv en Emilie *ler* som lever för sin gympa.
    Har gjort sig illa vid ett flertal tillfällen och i över ett år körde enbart styrka.
    Mitt hjärta gråter för din E.
    Hon kommer finna något annat, men just nu är det garanterat ingen ide att säga nåt.
    Självklart lider ditt mammahjärta.
    Man går genom eld och vatten för sina barn.
    Hälsa så gott från mig och ge henne en stor styrkeKram.
    JAG tror att hon en dag kommer att bli ett underbart föredöme i en annan roll.

    SvaraRadera
  5. Tack för vackra ord mor och fin omtanke! Jag älskar dig så.. tack för att du förstår mig!

    SvaraRadera
  6. Kanontråkigt för dottern att fotbollskarriären är över. Ge henne en tröstkram från mig. Amazing skickar en superduper nospuss.
    Kramiz Yvette
    Ps. Blev lite rädd att jag missat att du spelade boll =O)

    SvaraRadera